maanantai 13. elokuuta 2012

Käytännön järjestelyjä.

Jos minulla oli jokin toivonkipinä, että mies vielä mielnsä muuttaisi ja tajuaisi millaisen virheen hän on tekemässä, olen nyt siitä luopunut. Hän vakaasti etsii asuntoa ja on edelleen sitä mieltä, ettei hänellä ole muita vaihtoehtoja.

Se mitä tulee siihen epäilyyn, että onko hänellä toinen nainen, on suuri kysymysmerkki. Sitä en osaa sanoa. Hän itse sen kieltää ja on aika kärkkäästi ollut minulta seksiä vonkaamassa kunnes eilen tein erittäin selväksi, etten siihen kykene. En pysty erottamaan rakkautta ja seksiä toisistaan hänen tapauksessaan, koska tunteita on niin paljon ja se vain satuttaisi lisää. Tästä hän tietysti suuttui. Mutta ajatus siis, että jos hänellä olisi toinen nainen, ei hänen varmaan tarvitsisi seksiä minulta vonkailla.

Ajatuksia, joita pään sisään tällä hetkellä mahtuu.. päällimmäisenä lienee, etten enää haluaisikaan hänen muuttavan mieltään. En voi enää luottaa. Ei meidän suhde voisi ikinä palata entiseen. Tästä selviydytään.

Joku entisen blogini lukija mahtaa muistaakin, että minulla on myös edellisestä suhteesta vanhempi lapsi. Hän on nyt jo reipas eskarilainen, mutta hänen reaktionsa erouutiseen pelottaa. Samaan sysyyn kun vielä vetäistään, että hei, saat pikkusiskon tai -veljen niin eiköhän ole pienen ihmisen pää riittävän pyörällä. Huomioidaan nyt vielä, että tämä on jo toinen ero jonka koettelemaksi hänkin joutuu. Surullista.

Minulla menee koko elämä uusiksi. Olen opiskelija. Opiskelut jäävät nyt osaltani, koska aikuisopiskelijana ovat koulupäivät niin pitkiä (joskus jopa 12h matkoineen) etteivät päiväkodin hoitopäivissä tunnit riitä. Toisekseen en halua olla riippuvainen eksästäni. En halua joutua pyytämään apua lapsen hoidossa, joka ei ole hänen. Toki haluan, että jatkossakin ovat mahdollisimman paljon tekemisissä, mutta en halua olla riippuvainen. Itse saa apuaan ja seuraansa tarjota silloin kun siltä tuntuu.

Eli ensinnä minusta tulee työtön. Eroilmoitus kouluun ja työkkäriin ilmoittautuminen. Kelaan tieto heti kun mies saa asunnon. Asumistuki uusiksi, yh-korotus lapsilisään. Nyt jo heti täytyy opintotuki lakkauttaa. Vuokrasopimus on muutettava ainoastaan minun nimiin. Hankkia kotivakuutus, joka on miehen nimissä.

Toistaiseksi hän on sitä mieltä, ettei ole meiltä mitään huonekaluja tms mukaansa ottamassa, paitsi ehkä patjan, jotta on missä nukkua. Sinänsä aika reilua, koska tavarat ovat suurimmaksi osaksi minun. Kun muutimme yhteen hän toi mukanaan vaatteensa ja minä kaiken muun. Toki joitain hankintoja olemme yhteiselomme aikana tehneet (atk-pöytä, uusi sänky, yöpöydät, pieni kirjahylly, tv-taso, tekstiilejä ja astioita). Tietokone on hankittu myös yhteiselomme aikana, mutta sen saa mies viedä ilman mitään narinoita. Hän tarvitsee sitä työssään ja minulla on kuitenkin tämä läppäri, vaikka vanha onkin, mutta toivottavasti kestää vielä vuoden tai pari.

Mitähän käytännön asioita olen unohtanut ajatella. Olen tehnyt tämän ennenkin, joten mitään paniikkia ei käytännön asioiden pitäisi minulle aiheuttaa. Jotain voi silti tietysti unohtua.

1 kommentti:

  1. Minusta on niin surullista, että joudut nämä kaikki käymään uudestaan läpi.
    Jotenkin tuntuu uskomattomalta ja käsittämättömältä, että mies ei suutaan saanut auki ennen kuin vasta raskausuutisen jälkeen. Miten kukaan voi tehdän tuolla tavalla toiselle? Jättää silloin, kun tarvitsee eniten ja kaiken sen jälkeen, mitä olette yhdessä kokeneet !?

    En voi kuin toivottaa voimia! Kyllä sinä selviät, se on ihan varmaa!

    VastaaPoista